حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

یک راه‌حل ارزان‌تر برای آیفون‌های با حافظه بالاتر

اپل در نظر دارد که SSD آیفون 16 را ارزانتر ارائه دهد، که نشان می‌دهد خود گوشی می‌تواند مقرون به صرفه‌تر شود، اما کمی مشکل وجود دارد. 

همانطور که توسط  DIGITIMES گزارش شده است ، اپل به دنبال استفاده از حافظه NAND سلولی چهار سطحی (QLC) در مدل‌های آیفون بالاتر از 1 ترابایت به جای NAND سلول سه‌سطحی (TLC) است.

این یک روش ارزان‌تر برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی است که بیشتر در همان فضای داخلی فشرده می‌شود، اما می‌تواند با عوارض خاص خود مانند سرعت پایین‌تر خواندن/نوشتن و مشکلات ذخیره‌سازی بیشتر در درازمدت همراه باشد. اپل در حال حاضر در حال بررسی چگونگی عملکرد QLC NAND در آیفون‌های با ظرفیت بالاتر است.

 

QLC در مقابل TLC برای آیفون

 

 اگرچه می دانیم که SSD های QLC نسبت به فرآیند تولیدشان ارزان تر و کمی کمتر قابل اعتماد و کندتر هستند، اما این بدان معنا نیست که نمی توان آنها را برای رسیدن به سطوح مورد انتظار بهینه سازی و تنظیم کرد. بعید به نظر می رسد اپل یک مدل آیفون 1 ترابایتی را عرضه کند که عملکرد قابل توجهی بدتر از همتایان ارزان تر خود داشته باشد، بنابراین اکتشاف این فناوری تا حد زیادی به عملکرد آن در تست های داخلی بستگی دارد. 

در حال حاضر، اگر بخواهید بهترین آیفون اپل یعنی آیفون 15 پرو مکس را بخرید ، مدل 1 ترابایتی آن 400 دلار بیشتر از مدل 256 گیگابایتی برای شما هزینه خواهد داشت که هزینه قابل توجهی است. اگر قرار بود اپل نسخه ای از آیفون 16 پرو مکس یا آیفون 16 پرو را معرفی کند که دارای 2 ترابایت فضای ذخیره سازی باشد، منطقی است که سعی کنیم این هزینه را تا حدودی کاهش دهیم تا QLC NAND در اینجا نقشی را ایفا کند. 

از طرف دیگر، اگر اپل فضای ذخیره سازی QLC را نزدیک به جایی که یک TLC کار می کند، دریافت کند، پس انداز اضافی را می توان در سایر اجزای آیفون، مانند پردازنده یا مواد خام، صرف کرد. در حال حاضر، این فقط تحقیقات اپل است، اما انتظار می رود ذخیره سازی QLC NAND تا پایان سال 2023 و شروع سال 2024 به 20٪ از کل محموله های NAND برسد، بنابراین روند گسترده تری را در بازار نشان می دهد. برای اطلاعات بیشتر باید منتظر رونمایی از آیفون 16 باشیم.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول